دکل مهاری

ارکان طرح برسام با نام تجاری تاورکو ارائه دهنده انواع خدمات در زمینه دکل های مخابراتی

دکل مهاری

۲۰۶ بازديد

دکل مهاری 

دکل های مخابراتی ترکیبی از سازه های فولادی هستند که برای حمایت از آنتن های مخابراتی و پخش آن ها طراحی شده اند.  ارتباط بی‌ سیم برای اغلب بخش‌ ها مانند شبکه‌ های تلفن همراه ، آنتن تلویزیون و نیز پخش رادیویی با استفاده از برج‌ های مخابراتی متصل است. دکل مهاری از انواع دکل های مخابراتی می باشد که برای اولین بار توسط کمپانی ROHN در طرح های دکل مهاری G35 و دکل مهاری G45 با قیمت و کیفیت مناسبی طراحی و تولید گردید .

 

دکل مهاری

دکل مهاری

 

برج مخابراتی 

یک برج مخابرات کامل می‌ تواند به عنوان یک مجموعه کامل از ساختار های مکانیکی و واحد پردازش سیگنال الکترونیکی تعریف شود که برای اتصال ازطریق این برج‌ ها مورد استفاده قرار می‌ گیرد. این دکل ها بسته به حوزه‌ ای که در آن واقع شده‌ اند و برای طرح‌ های مختلف ، می ‌توانند در ارتفاع متفاوت باشند .

این برج ‌ها می ‌توانند از محدوده بین ۱۵ تا۶۰ متر و همچنین بالاتر تغییر کنند. انواع مختلفی از دکل های مخابراتی وجود دارد و می توان آن‌ ها را بر اساس عملکرد ساختاریشان مانند دکل های خود ایستا ، دکل مهاری ، دکل منوپل طبقه‌ بندی کرد.

 

موارد استفاده دکل مخابراتی 

از دکل های مخابراتی برای امکان برقراری ارتباط میان مردم استفاده می‌ شود. برقراری ارتباط از طریق شبکه نیاز به آنتن بسیار بلند برای انتقال موثر و دریافت ارتباطات رادیویی دارد. در صورت فقدان ساختمان‌ های بلند که آنتن‌ ها می‌ توانند بر روی آن نصب شوند ، از برج‌ ها نیز می توان برای سوار کردن آنتن به کار برد.

امروزه بازار مخابراتی تقاضای افزایش دکل های ارتباطی مخابرات را در .مناطق روستایی و مناطق خارج از شبکه کرده است. افزایش سرعت شهرنشینی منجر به صعود ناگهانی در توسعه و نیز اتخاذ افزایش فن‌ آوری در نفوذ گوشی‌ های هوشمند شده ‌است. چرا که این افزایش در کاربرد سالانه داده‌ های بی‌ سیم از طریق شبکه‌ های بی‌ سیم در سراسر جهان وجود دارد.

 

دکل مهاری G35

دکل مهاری G35

 

دکل مخابراتی 

این امر منجر به بهبود اقتصاد کلی ، به ویژه با توجه به مناطق روستایی باعث تسهیل افزایش درآمد شد. بنابراین ، افزایش نفوذ دکل های مخابراتی در مناطق روستایی و خارج از شبکه به عنوان یکی از عوامل محرک اصلی شد که برای این بازار  پیش‌ بینی می‌ شود که امکان ایجاد شغل و کاهش نرخ بیکاری در این مناطق را فراهم می‌ آورد.

درجه شهرنشینی در سراسر جهان به ۵۵ % رسیده‌ است. این میزان شهرنشینی به افزایش نفوذ دکل های مخابراتی در مناطق روستایی و همچنین مناطق خارج از شبکه حق افزایش تقاضا برای دکل های مخابراتی را داده‌ است. علاوه بر این ، افزایش پایگاه مشترک برای شبکه های تلفن همراه ، نیازمند یک زیر ساخت ارتباطی تقویت شده است که خواستار استقرار بیشتر دکل ها است.

 

دکل آنتن موبایل 

به خصوص در سال‌های اخیر ، بازار مخابرات به دلیل رشد تاریخی در تعداد کاربران اینترنت و نیز پذیرش روبه ‌رشد گوشی‌های هوشمند در هر کشور توسعه‌ یافته و هم در مناطق در حال توسعه ، به سرعت در حال رشد ‌است. با افزایش تعداد مشترکین تلفن همراه ، تعداد رو به افزایشی از ارائه دهندگان خدمات مخابراتی مطرح می‌ شود و به طور کلی  منجر به رشد مواجهه عمومی با امواج رادیویی از دکل های مخابراتی می‌ شود. دکل مهاری بیشتر در قسمت های نصب آنتن های رادیویی و آنتن های موبایل و آنتن های بی سیم و … به کار می روند.

 

انواع دکل مهاری

 

حرف G در مقابل عدد نشان دهنده قاعده دکل مهاری می باشد که به طور مثال در دکل G35 یعنی فاصله لوله های اصلی از یکدیگر ۳۵ سانتیمتر و در دکل G45 این فاصله ۴۵ سانتیمتر می باشد.

بدنه اصلی دکل از لوله و میلگرد ساخته شده و توسط سیم مهار مفتولی به زمین و یا تکیه گاه مستحکم دیگری متصل می گردد.

نصب مهاری در ارتفاعات مختلف معمولا به صورت دستی و با استفاده از ابزار مخصوص این کار انجام می گیرد.

مزایای مهاری :

  • وزن کم
  • قیمت ارزان
  • نصب آسان
  • قابلیت نصب بر روی پشت بام خانه ها

معایب مهاری :

  • اشغال فضای زیاد
  • ظرفیت بارگذاری کم

شرکت تاورکو انواع دکل های G35 ، G45 و G45 چهاروجهی را در ۳ تیپ A ، B و VIP طراحی و تولید می نماید که هر یک از این مدل ها برای بهره برداری های گوناگون در نظر گرفته شده است .

دکل های VIP بیشتر برای شرکت ISP همانند شاتل ، آسیاتک ، رسپینا ، پارس آنلاین ، صبانت و … که از دکل به عنوان پاپ سایت های ارتباطی خود استفاده می نمایند. و تعداد زیادی آنتن بر روی دکل نصب می کنند در نظر گرفته شده است .

اجزای دکل شامل:

سکشن ، بیس پلیت ، انکر ، تاج دکل ، پیچ و مهره دکل ، سیم مهار ، کرپی ، مهارکش ، گوشواره ، صفحه تعادل ، پیچ و مهره مهارکش ، پیچ و مهره صفحه تعادل ، میله مهار ، صفحه تک سوراخ و کمربند مهار می باشد.

 

دکل مهاری G45

دکل مهاری G45

دکل های مهاری

در چین ، دکل های مهاری به طور گسترده در پروژه های خط انتقال ± ۵۰۰ کیلو وات استفاده می شد. تجربه های فنی اثبات شده در تجزیه و تحلیل مکانیکی، ساخت و ساز،  نصب و راه اندازی دکل ، و خط رشته ای برای این نوع دکل ها وجود دارد.

دکل های مهاری دارای انواع دکل های ساده، ساخت آسان و وزن کمتر از دکل های تکی است که باعث می شود مصرف فولاد و هزینه های ساخت و ساز را کاهش دهد و بیشتر آنها در منا طقی که عملیات و تعمیر و نگهداری مناسب است ، مانند تپه های کم عمق و بیابان ها استفاده می شود.

با این حال، دکل های مهاری به دلیل اقداماتی که برای محافظت از طناب ها در برابر آزادگی و سرقت انجام می شود ، برای عملیات و نگهداری نامطلوب است ؛ در ضمن ، دکل های مهاری دارای پایه های گسترده ای برای افراد ، انتخاب محدودی از سایت ها برای موقعیت های دکل هستند، که معمولا به هزینه های بالاتری نسبت به دکل های حمایت خود منجر می شود.

 

تولید دکل مهاری

تولید دکل مهاری

 

 

 

 

متعلقات دکل مهاری

متعلقات دکل مهاری

 https://towerco.ir/%d8%af%da%a9%d9%84-%d9%85%d9%87%d8%a7%d8%b1%db%8c/

تعمیر و نگهداری دکل مهاری 

با در نظر گرفتن ویژگی های خطوط UHVDC ± ۸۰۰ KV در چین . از یک طرف ، به دلیل اینکه دکل ها از دکل های ۵۰۰+ کیلو وات بالاتر هستند . طناب ها بیش از حد طولانی هستند (یک طناب معمولا حدود ۱۰۰ متر است) که برای محکم کردن طناب ها نامطلوب است. از طرف دیگر ، با توجه به ارتفاع بزرگ این دکل ها ، طناب ها به علت بارهای باد و یخ به مرور سست می شوند. و این باعث می شود عملیات و تعمیر و نگهداری مشکل تر شود.

علاوه بر این ، به عنوان خطوط ± ۸۰۰ کیلو ولت عموما تحت بار های بسیار بزرگتر از خطوط ± ۵۰۰ KV قرار می گیرند . طناب ها به شدت تحت تأثیر قرار می گیرند. تا انواع خاصی از طناب ها و اتصالات مورد نیاز باشد. بنابراین توصیه نمی شود که از دکل های متحرک در پروژه های انتقال UHVDC ± ۸۰۰ کیلو ولت در چین استفاده شود.

گفتنی است دکل های ساخته شده توسط TOWERCO با استاندارد روهن آمریکا و با بهترین کیفیت و قیمت دکل ساخته میشوند .

برای اطلاع از قیمت این مدل از دکل و همچنین متعلقات دکل مهاری با شرکت تاورکو تماس حاصل نمایید.

 

 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.