راه اندازی دکل مهاری

ارکان طرح برسام با نام تجاری تاورکو ارائه دهنده انواع خدمات در زمینه دکل های مخابراتی

راه اندازی دکل مهاری

۱۴۳ بازديد

تفاوت بین نصب و راه اندازی دکل مهاری چیست ؟

هرچند در معنی لغوی و حتی در مراحل فنی کار این دو مرود یعنی نصب دکل و راه اندازی دکل مهاری تا 90 % شباهت دارند . و فی الواقع عملی جدا از یکدیگر نمی باشند . اما تفاوت جزیی در نصب یک دکل مهاری و راه اندازی یک دکل مهاری وجود دارد . هر چند که میتوان این دو معقوله را در طول یکدیگر دانست . همانطور که در مقالات قبلی گفته شد . نصب دکل ( دکل مهاری ، دکل خودایستا  ، دکل منوپل ) عملیاتی است که طی آن یک نصاب دکل با استفاده از تبحر و تجربه خود و به کار گیری تجهیزاتی مانند جیمپل و …. سکشن های دکل و قطعات دکل را به یکدیگر متصل میکند . و در اصل یک دکل مخابراتی را با تیونینگ آنتن مخابراتی آماده راه اندازی و بهره برداری میکند .

 

نصب دکل مخابراتی

 

چه زمان یک دکل مخابراتی آماده بهره برداری است ؟

در اصل زمانی یک دکل مخابراتی ( دکل مهاری ، دکل خودایستا ، دکل منوپل )  آماده بهره برداری می باشد و میتوان گفت راه اندازی شده است . که علاوه بر نصب سکشن های دکل و اجزا دکل بعد از ساخت فونداسیون دکل و فیکس شدن دکل . حال یا به کمک سیم های مهار در در دکل مهاری یا با پایه ریزی محکم و استوار کردن پایه های دکل در تیپ های دکل خودایستا و دکل منوپل که این دکل مخابراتی آماده به خدمت رسانی شده باشد .

این مهم زمانی اتفاق میفتد که تجهیزات مخابراتی و وایرلسی مانند : آنتن های وایرلس ، رادیو ها ، ماکروویو ها دیش های مخابراتی ( آنتن های سکتور ، آنتن های پارابولیک ، آنتن های امنی و … ) بر روی دکل نصب شده باشد . و همچنین تیون شده باشد .

نصاب دکل میتواند عملیات راه اندازی دکل مهاری ( مخابراتی ) را انجام دهد ؟

معمولا نصابان حرفه ای دکل توانایی تیون کردن تجهیزات نصب شده بر روی دکل را نیز دارا می باشند . زیرا لینک کردن دو آنتن رادیویی جدا از دانش فنی و حرفه ای که نیاز دارد . تنها کافی است در یک خط مستقیم یا اصطلاحا دید مستقیم یکدیگر باشند . هرچند که همین مختصر کار نیازمند دقت بسیار بالا و کارری بسیار زمانبر می باشد.

 

راه اندازی دکل مهاری ( مخابراتی )

راه اندازی دکل ( مخابراتی )

 

تاورکو با سالها تجربه در زمینه تولید و ساخت انواع دکل مخابراتی ( دکل خودایستا ، دکل مهاری ، دکل منوپل ) و خدماتی مانند نصب دکل و پشتیبانی و نگهداری دکل و همچنین آچار کشی دکل ها و تولید و فروش متعلقات دکل . خدماتی مانند راه اندازی دکل مهاری  مخابراتی را نیز تا حدالمقدور انجام می دهد . جهت اطلاع بیشتر از این خدمات با مشاورین ما در شرکت تماس بگیرید .

 

https://towerco.ir/%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%AF%DA%A9%D9%84-%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%B1%DB%8C/

 

تیونینگ آنتن مخابراتی در راه اندازی دکل مهاری ( مخابراتی )

به عملیاتی که طی آن دو آنتن مخابراتی نصب شده بر روی دو دکل مخابراتی متفاوت در دونقطه با یکدیگر لینک شده بدین مفهوم که ارتباط رادیویی مستقیمی بین این دو آنتن برقرار گردیده است . تیونینگ آنتن مخابراتی می گویند . و یا تیون کردن آنتن .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.