دکل مخابراتی چیست ؟

ارکان طرح برسام با نام تجاری تاورکو ارائه دهنده انواع خدمات در زمینه دکل های مخابراتی

دکل مخابراتی چیست ؟

۷۰ بازديد

تعریف دکل مخابراتی 

دکل مخابراتی سازه ای فلزی می باشد . که به منظور نصب تجهیزات مخابراتی و رادیویی ساخته میشود تا این تجهیزات در ارتفاع بالاتری از موانع موجود در هنگام برقراری ارتباط یا اصطلاحا لینک شدن نصب گردند . دکل مخابراتی دارای تیپ و انواع مختلفی از جمله دکل خودایستا ، دکل مهاری و دکل منوپل میباشد . که هر کدام از این نوع دکل ها دارای تیپ های مختلفی می باشند که در ادامه به آنها اشاره میشود و همچنین تفاوت آن با دکل انتقال نیرو .

تیپ های مختلف از انواع دکل ها 

دکل خودایستا : 

خودایستا چهار پایه تمام نبشی

خودایستا سه پایه تمام نبشی

خودایستا سه پایه لوله و نبشی

خودایستا NB

خودایستا ICB

خودایستا RDS

 

دکل مهاری : 

دکل مهاری G35
دکل مهاری G45

دکل مهاری G55

دکل مهاری G65

دکل مهاری لوله و نبشی

 

دکل منوپل : 

منوپل چند وجهی

منوپل لوله ای

میکروپل

 

 

 

دکل انتقال نیرو

دکل انتقال نیرو

 

تفاوت دکل های مخابراتی و دکل انتقال نیرو : 

یکی از مهمترین عوامل ساخت دکل میزان بار دکل در طراحی آن میباشد . منظور از میزان بار ، وزن تجهیزات نصب شده بر روی آن می باشد . اولین تفاوت و عمده ترین تفاوت این نوع دکل با دکل انتقال نیرو همین مقدار بار دکل میباشد . مورد دوم در طراحی دکل فضای و زمین نصب دکل می باشد . از این رو چون دکل انتقال نیرو معمولا در فضا های وسیعی نصب میشوند و کابل های انتقال برق فشار قوی و به صورت ممتد تا دکل دیگری ادامه میابند اصولا در اکثر قریب به اتفاق موارد از دکل خودایستا با نقشه و طراحی خاصی بهره می برند . اما طراحی و ساخت دکل مخابراتی با توجه به کاربردهای متفاوت آن در تیپ های مختلفی که در بالا اشاره شد ساخته میشوند .

موارد استفاده از دکل مخابراتی

گاهی نصب یک آنتن مخابراتی و گاها چندین دییش و آنتنن مخابراتی از قبیل آنتن پارابولیک و یا امنی باعث ایجاد نیاز به دکل مخابراتی میشود . که ممکن است بسته به فضای محدود نصب از تیپ های دکل مهاری یا منوپل استفاده شود . با مراجعه به بخش محصولات تاورکو و مطالعه مطالب مرتبط به هریک از محصولات کارخانه تاورکو میتوانید به بهترین انتخاب برای نوع نیاز برسید .

 

https://towerco.ir/%d8%af%da%a9%d9%84-%d9%85%d8%ae%d8%a7%d8%a8%d8%b1%d8%a7%d8%aa%db%8c-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d8%9f/

شرکت TOWERCO با سالها تولید در امر تولید انواع دکل و کارخانه ساخت دکل میتواند انواع دکل های سفارشی شما را با بهترین قیمت و با تضمین کیفیت در کوتاه ترین زمان ممکن تولید کند و با ارسال به تمام نقاط کشور و حتی خاورمیانه خیال شما را از بابت این نیاز صنعت مخابرات تامین کند . کافی است با کارشناسان و مشاورین ما در شرکت تماس حاصل فرمایید .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.