تاثیر کرونا بر قیمت دکل

ارکان طرح برسام با نام تجاری تاورکو ارائه دهنده انواع خدمات در زمینه دکل های مخابراتی

تاثیر کرونا بر قیمت دکل

۶۷ بازديد

کرونا و قیمت آهن و میلگرد 

با شروع اپیدمی کرونا و ویروس کوئید 19 ، و در ادامه این بیماری همه گیر با توجه به بسته شدن مرزها و عدم صادرات و رعایت پروتکل ها توسط کارخانه ها ، بازار آهن و میلگرد مانند بسیاری از صنایع دیگر دچار رکود خاصی شدند و این رکود بر تمام صنایع وابسته به این کالای اساسی مانند صنعت دکل سازی اعم از دکل مخابراتی ( دکل خودایستا ، دکل مهاری ، دکل منوپل ) و دکل انتقال نیرو ( دکل برق ) تاثیر گذار بوده است . به صورتی که گاها با عدم موجودی این کالای اساسی در بازار تولید دکل با مشقات خاصی رو برو بوده است و همچنین گاهی با افزایش ناگهانی با شیب بسیار تند قیمت در برهه ای قیمت دکل را توجیح ناپذیر کرده است .

 

قیمت میلگرد

قیمت میلگرد

عوامل موثر دیگر بر قیمت دکل مخابراتی و آهن 

در این بازه زمانی عوامل بسیار دیگری مزید بر علت قیمت دکل در راستای افزایش و نوسانات قیمت آهن داشته اند . عواملی مانند عبور قیمت دلار از مرز 30 هزار تومن و بار روانی این افزایش قیمت ، یا اعمال تحریم های یکجانبه و بسیار سنگین علیه ایران . این عوامل مانند حلقه های زنجیر باعث به وجود آمدن عوامل دیگری مانند هجوم بی سابقه به بورس خصوصا خرید سهام شرکت ها و کارخانه های مرتبط با صنعت دکل شده اند ، که تمام این عواممل ذکر شده و بسیاری دیگر مانند اهرمی برای نوسان قیمت آهن و دکل در بازار داخلی ایران عمل کرده اند . به طور مثال چین که یکی از بزرگترین صادر کنندگان پروفیل به کشور ما می باشد ، در بحبوحه کرونا به ناچار بالانس تامین نیاز این محصول را در بازار نا متوازن کرد .

 

آیا تاثیرات کوئید 19 و کرونا فقط بر صنعت دکل مخابراتی است ؟

بسیار روشن است که نه تنها فقط تاثیر این آشفته بازار بر روی صنعت دکل سازی و قیمت آهن می باشد بلکه در سر تا سر جهان اثرات سوء این ویروس رو مشاهده کرده ایم . زیرا در چنین شرایطی در جهان خصوصا برای بازار کالا های اساسی مانند آهن و میلگرد ، تخلفاتی مانند احتکار و گران فروشی نیز رخ خواهد داد . یک دلیل علقه افراد مرتبط با صنعت دکل سازی به دریافت لحظه ای قیمت آهن و میلگرد همین موضوع می باشد .

 

پیش بینی قیمت در بازار آهن 

عدم کنترل قیمت دلار و هرج و مرج در بازار به علاوه نایاب بودن پروفیل در بازار آهن ، این محصول با قیمت کذایی در حال معامله می باشد . که این قیمت بالا تاثیر مستقیمی بر تولیدد کنندگان دکل مانند تاورکو گذاشته است . اما فیچ سولوشن در تازه ترین تحلیل خود اعلام کرده که چین به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان سنگ آهن به عنوان یک کالای لجستیک . سالانه در حال افزایش تولید این محصول بوده است ، رقمی معادل 3.6 درصد افزایش برای تولید سالانه . که البته این رقم در سال 2019 معادل 7.7 درصد بوده است و این حاکی از افزایش تولید در جهان و کاهش میزان درخواست است .

 

کرونا و قیمت دکل

کرونا و قیمت دکل

البته نباید این نکته را نادیده گرفت که در پاره ای از مواقع به شکل عجیبی بازار و اقتصاد ایران متفاوت با بازار جهانی حرکت می کند مانند بازار بورس در چند وقت اخیر . همچنین عوامل دیگری مانند انتخابات پیش روی آمریکا نیز قطعا تاثیر گذار خواهد بود بر روی قیمت جهانی آهن و به طبع آن قیمت دکل و هر صنعت وابسه دیگری به پروفیل .

 https://towerco.ir/%d8%aa%d8%a7%d8%ab%db%8c%d8%b1-%da%a9%d8%b1%d9%88%d9%86%d8%a7-%d8%a8%d8%b1-%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa-%d8%af%da%a9%d9%84/

مشاوره خرید دکل 

به هرحال شرکت تاورکو با سالها تجربه در تولید انواع دکل مخابراتی و تامین نیاز داخلی و صادرات به کشورهای همسایه مانند گذشته همچنان قوی به ادامه فرایند تولید خود اهتمام داشته است . و سعی نموده بیشترین فشار بابت این نوسانات را بر دوش خود بگیرد و کمترین تاثیر پذیری را از این نوسانات قیمت به تولیدات خود منتقل کند . بنابریان کارشناسان و مشاورین تخصصی دکل در تاورکو ، آماده ارائه مشاوره رایگان به شما برای داشتن یک خرید خوب با منصفانه ترین قیمت دکل به شما را دارند .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.